Pyha, jeg synes, at det hele går lidt for stærkt for tiden, på den der måde, hvor jeg har svært ved at følge med – med efterfølgende ondt-i-maven-følelse, hovedpine og tanker der flyver i alle retninger. Og det er en kedelig affære. Ikke kun for mig selv, men også for mine omgivelser. Så efter en måned med knald på med blandt andet nogle lange dage med arbejdsrejser vil jeg se, om jeg ikke kan få sat farten ned. Og også få tid til de ting, som er hyggelige og rare, og som jeg kobler af ved. Træning og læsning foreksempel. Jeg vil prøve.

Der skal være tid til the-drikning og venindesnak. Det er for længe siden, at jeg har set mine veninder til en stille og rloig, uforpligtende aften, hvor der ikke er andet på menuen end snak og grin.

Jeg har så mange ideer og tanker for tiden, men jeg får dem ikke nedfældet og tænkt igennem. Det er en forudsætning for, hvis jeg skal udleve blot nogle af dem. Og så skal der også være tid til at læse i favoritmagasinerne og ditto bøger.

Der skal være tid til at gå omveje hjem fra arbejde, så jeg kan trække vejret dybt ned i lungerne og mærke efter helt ned i maven. At kunne nyde sensommerluften og de spæde solglimt.

Kagespisning i sofaen efter en dag på arbejde med Jonas ved mine side, tid til at se serie i fjernsynet, og til at snakke om dagen, der er gået.

Ovenstående er blot nogle eksempler på, hvad der giver mig ro. Det at være hjemme og have tid til at nusse rundt, er alfa om omega. At gå en tur på må og få uden noget egentlig mål, imens man trækker vejret, dybt, dybt ned i maven. At være sammen med dem, jeg bedst kan lide. Men det kan være svært at tage sig tid til at finde roen, når den hektiske hverdag hiver i en. Jeg siger til mig selv, at det blot er en fase…

Hvad giver jer følelsen af ro, og hvordan håndterer I travle perioder?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comments on “Ro”

    • Det er virkelig vigtigt, at tage den med ro i ny og næ – især efter travle perioder. Håber du er ovenpå igen? 🙂

  1. En løbetur til at klare hovedet og et ekstra stort kram fra manden jeg elsker – det får mig bedst i gennem travle perioder og giver mig lidt ro tilbage. Fine billeder som altid 🙂
    /tina

    • Ja, det er også derfor jeg prioterer træning ret højt. Når jeg træner, slår jeg hovedet fra. Og en løbetur i frisk luft er virkelig også guld værd. Men her på det seneste har der været så travlt med rejser bl.a. og så får jeg ikke tid til træning 🙁 Og det er en ond cirkel, fordi jeg så bliver mere stresset.

      Men heldigvis får jeg mange kram og kys og Jonas -uanset hvor travlt vi har 🙂

      Og tak!

  2. Det giver mig ro at bage brød. Der er noget med den langstrakte proces ved brødbagning, der kan få min puls ned.
    Men når det er sagt, kan jeg sjældent overskue at bage, når jeg har travlt. Så er det mere noget med at sætte sig ned og give sig selv et fodbad og en pedicure.

    • Jeg er helt med på den med at bage. Især brød, men også kager. Det at producere noget meget konkret efter en opskrift kan virkelig give ro. Men som du siger, så kræver det tit lige en vis mængde overskud at tage sig tid til det. ret grotesk at man skal have overskud for at få mere overskud.

      Det giver virkelig også mig plusser på overskudskontoen og velværefølelsen med lidt “me-time” med fodbad, neglelak og den slags.

  3. Hej Ohyouprettyyhings ;-)!

    Nu kender jeg dig jo ikke privat, men optimal søvn, motion og meditation kan hjælpe til at komme i balance. En Fakirmåtte (sømmåtte – kan fås i helsekost forretninger) og afspændings-cd (app) af psykolog Bobby Zachariae (der arbejder med sudhedspsykologi) er jeg i hvert fald glad for at bruge i perioder!

    Og det er i øvrigt en meget fin blog, du har ;-).

    Nyd efteråret ;-).

    Mvh. Sara.

    • Hej Sara 🙂

      Først og fremmest -tusind tak 🙂
      Du har helt ret – søvn er alfa og omega for at have det godt. Det er faktisk noget af det jeg prioterer allerhøjest – forsøger så vidt muligt altid at få 8 timers søvn hver nat. Motion nyder jeg – men når der er allermest pres på, er det svært at få tid til det. Det er gange enkelt noget, jeg ikke kan få tid til pga. arbejde. Og så ville jeg gerne være bedre til at komme afsted til yoga – jeg har været afsted 2 gange siden januar :/

      Godt efterår til dig 🙂

      Kh. Michelle

  4. Lister, struktur og stille stunde med bøger hjælper altid mig, når jeg føler mig alt for presset og travl. Jeg kan hurtigt køre mig selv om i en ‘jeg har så meget jeg skal nå, jeg når det ALDRIG’-spids, men når jeg så deler det op i små bidder og siger: Det her skal jeg nå i dag, har jeg pludselig hurtigt nået det hele uden at stresse alt for meget 🙂

    • Ja, lister er gode 🙂 Jeg er egentlig rimelig god til at time mine ting – jeg har blot haft en periode, hvor time-regnestykket så at sige bare ikke kunne gå op. Og hvor der er lange, lange dage på arbejde, så jeg ikke kan finde tid til fritid. og jeg vægter min fritid højt. Nu er der heldigvis snart ved at være ro på igen. 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *